Jump to content
30-50 % rabatt på hele Cecilie Skog-kolleksjonen ➜

«Prisdryss over Bergans’ kommende pro-kolleksjon»

Presseinfo – 3 min. lesetid

2. Info
  3. Kundeservice
  4. Presserom
  5. Prisdryss over Bergans’ kommende pro-kolleksjon

Bergans kommende produktserie for fjellsport, Y MountainLine, har allerede før lansering fått hele fire priser. Tre av dem har blitt tildelt på den internasjonale varemessen, ISPO, i München denne uken. Sekken som komplementerer kolleksjonen, fikk sin ISPO-pris tidligere i høst. Produktene som har blitt hedret denne uken er en mellomlagsjakke og en bib-bukse.

Y MountainLine er en helt ny og superteknisk produktserie fra Bergans, designet for å holde deg komfortabel og trygg på de mest ekstreme fjellturene. Kolleksjonen slippes i markedet til høsten og har blitt vist på den internasjonale sportsmessen ISPO i München denne uken.

Scandinavian Outdoor Award deles ut av Scandinavian Outdoor Group og har blitt en viktig pris siden den første gang ble delt ut i 2005. Juryen består av Europas mest erfarne journalister med tur og friluftsliv som interesseområde. Fordi produktene blir testet i praksis har prisen fått høy anerkjennelse både hos produsenter og i handelen.

Bergans ble tildelt SOA-prisen i kategorien «Apparel» for sitt produkt Y MountainLine Wooltech Midlayer Jacket, en svært teknisk mellomlagsjakke designet for aktivitet i krevende fjellterreng. SOA-juryen trekker frem komfort, detaljering og anvendelighet i sin begrunnelse:

Technostretch-stoffet (en blanding av merinoull og Cordura) som denne jakken er laget i, er ekstremt behagelig å ha på. Det keramiske trykket på stoffet forbedrer robustheten. Designet er gjennomtenkt: de flate sømmene er plassert slik at de ikke kommer i konflikt med skulderremmene når du bærer sekk. Glidelåsdragerne er store og kan brukes selv med hansker. Den tettsittende hetten er tilpasset for bruk under hjelm. Den integrerte «halsen» isolerer og beskytter mot kulde. Den behagelige jakken passer perfekt som et mellomlag under en skalljakke om du skulle trenge litt ekstra varme. Med Y MountainLine Wooltech Midlayer Jacket har Bergans laget en mellomlagsjakke som du kan bruke hele året. Inne og ute.

Mellomlagsjakken ble også tildelt en ISPO Award, en bransjepris som hedrer fremragende produkter og innovasjoner fra hele verden.

ISPO-juryens sier følgende om Y MountainLine Wooltech Midlayer Jacket:

«Et svært praktisk og funksjonelt mellomlagsplagg med en lett hette som også kan brukes under hjelm. Med denne blir den tynne lua eller balaklavaen du alltid pakker med deg i sekken overflødig.»

Les mer om Y MountainLine Wooltech Midlayer Jacket

Også buksen Y MountainLine Bold 3L Shell Bib, som antagelig er Bergans’ mest robuste skallbukse noensinne, ble tildelt en ISPO-pris. Dette er en avansert og bunnsolid skallbukse med seler, som er designet for å gi enestående værbeskyttelse og førsteklasses ytelse under aktivitet i ekstrem natur.

Juryen begrunner tildelelsen slik:

«Her har man klart å kombinere slitestyrke og teknisk funksjon. Smart plasserte Cordura-forsterkninger i områder som er særlig utsatt ved bruk av stegjern, er bare ett eksempel på hvor god designet og gjennomtenkt dette produktet er.»

Les mer om Y MountainLine Bold 3L Shell Bib

Thea Holo er designer i Bergans og har vært sentral i utviklingen av Y MountainLine-serien, hun håper produktene også imponerer ekte fjellfolk der ute.

"Jeg skal ikke legge skjul på at priser og anerkjennelse fra folk i bransjen er superstas, for det er det virkelig! Likevel er det aller viktigste for oss at produktene er funksjonelle for de som kjøper dem og bruker dem over lang tid. Ingenting er så gøy som å høre at et produkt vi har lagt masse innsats og kjærlighet i å utvikle, har blitt noens turfavoritt. Jeg både håper og tror det vil skje med mange av Y MountainLine-produktene våre, sier Holo."